Nakladatelství Computer Media s.r.o. v Prostějově připravuje k vydání knihu o táborech. Kniha má obsahovat teorii i praxi, metodické postupy, návody i příklady, a má tak být pomocníkem hlavních vedoucích, ale i dalších pracovníků tábora.
Autoři knihy shánějí zkušené vedoucí, kteří by se s nimi podělili o praktické příklady toho, jak na svých táborech seznamují děti se zásadami první pomoci.
Pokud se někdo z vedoucích bude chtít o svou zkušenost pár řádky podělit, nechť přímo napíše redaktorce Aleně Smyslilové na mail: smyslilova@computermedia.cz
V knize je k dané problematice zatím chystaný tento text. Hodily by se k němu nějaké příklady z praxe.
Už při seznamování účastníků s táborovým řádem a chodem tábora upozorníme na význam prevence, tj. dodržování bezpečnostních zásad jako podmínky předcházení úrazům. Bezpečnostní rizika a vhodné chování pak připomeneme před každou novou činností s ohledem na konkrétní prostředí i charakter samotné činnosti. K nešťastné náhodě přesto může dojít, proto je vhodné poučit účastníky i o nejdůležitějších zásadách první pomoci. K nim patří i znalost důležitých telefonních čísel a postupu při mimořádné situaci.
Instruktáž zdravotníka o první pomoci může mít různou formu uzpůsobenou zejména věku účastníků, vždy je třeba myslet na to, že samotná teorie nestačí, takže je vhodné teoretické informace doplnit praktickými ukázkami, nebo ještě lépe nácvikem poskytnutí první pomoci v simulovaných situacích.
Součástí instruktáže (případně samostatnou částí) může být poučení dospívajících dívek ohledně zajištění hygieny na táboře.
Určitě je vhodné neskončit u jednorázové teoretické instruktáže, byť s ukázkami a případným nácvikem. Využijeme dalších možností v průběhu tábora, jak informace zopakovat a procvičit. Znalosti a dovednosti můžeme prohloubit i díky soutěži družstev, která mají za úkol úspěšně obejít několik stanovišť a poskytnout první pomoc zraněným, případně jim správně ošetřit zranění.
TIP: Promyslíme si a vytvoříme seznam různých výchozích situací, během nichž došlo k nějaké nehodě/úrazu. Každou situaci popíšeme na lístek papíru. Skupinky dětí si postupně vylosují „situaci“ a předvedou ji. Přihlížející skupinky komentují chování a postup akční skupinky – co bylo podle nich v pořádku, a co naopak ne. Nakonec se celá situace předvede tak, jak by měla vypadat.
Komentáře
CBD gummies acquire been a game-changer with a view me!
Přidat komentář