Vzhledem k déletrvající nevyhovující spolupráci, komunikaci a poskytování služeb organizačním jednotkám Junáka, *přestala být společnost SKAUT – GINKGO, s.r.o. (IČ: 47905841) k 30. listopadu 2009 autorizovanou prodejnou Junáka*, a to na základě výpovědi příslušné smlouvy.
Na žádost společnosti SKAUT – GINKGO, s.r.o., pak proběhla jednání o možnosti obnovení autorizace, na něž však Junák na základě předchozích zkušeností nepřistoupil a proto již společnosti SKAUT – GINKGO, s.r.o. nebude poskytovat kroje, odznaky, nášivky apod. chráněné ochrannou známkou, které by jí byly dodány od autorizovaných výrobců Junáka.
Podle informací, které má ústředí k dispozici, byla střediska a oddíly Junáka při spolupráci poškozována, spolupráce se společností dlouhodobě nefungovala, čímž z pohledu Junáka společnost SKAUT – GINKGO, s.r.o., nenaplňovala poslání partnera Junáka.
Ústředí obdrželo řadu stížností, týkajících se vyřizování objednávek a vybírání záloh za zboží a jeho dodávání. Např. jedno z ostravských středisek si v roce 2006 objednalo stany v hodnotě cca 12.000,– Kč, zaplatilo zálohu a stany obdrželo až po téměř dvou letech usilovného vyjednávání a až po tlaku ze strany ústředí. Během celé této doby společnost SKAUT – GINKGO, s.r.o. nekomunikovala nebo uváděla nejrůznější výmluvy, proč zboží nemohla dodat. Bohužel se nejedná o ojedinělý případ. Podobné problémy se vyskytly i vůči dalším sdružením např. Slovenskému skautingu či ATOM, což jistě nepřispívá k dobrému jménu Junáka.
Je tedy zřejmé, že se společnost SKAUT-GINKGO, s.r.o. nechová v souladu s principy vzájemné spolupráce jak vůči členům Junáka, tak vůči externím odběratelům. Společnost má dlouhodobé problémy s plněním svých závazků vůči organizačním jednotkám Junáka.
Na základě výše uvedených skutečností došlo ústředí Junáka, které smlouvy o autorizovaných prodejnách uzavírá, k rozhodnutí příslušnou smlouvu vypovědět.
Protože neznáme celkový rozsah problémů a postiženy jsou možná i další organizační jednotky, nabízíme všem poškozeným (např. tím, že složili zálohu a neobdrželi své zboží) možnost využít při vyjednávání se společností pomoc ústředí. Stačí, aby oddíl či středisko odeslaly zprávu s popisem situace na e-mail skaut@junak.cz. Ústředí se pokusí shromáždit všechny nesplněné objednávky a pohledávky za společností SKAUT – GINKGO, s.r.o. a vyjednávat o nápravě.
Podobně se na Kancelář ústředí Junáka můžete obrátit s dotazy v případě, že jste se v této záležitosti setkali s odlišnými informacemi.
Úplný aktuální přehled autorizovaných prodejen, tj. smluvních partnerů Junáka, jejichž úkolem je zajišťovat skautskému hnutí prodej krojů, odznaků, nášivek apod. chráněných ochrannou známkou a dalšího potřebného zboží a to s odbornou péčí popř. poskytovat zákazníkům informace ohledně pravidel jejich používání, najdete včetně adres a dalších kontaktů na Skautské křižovatce na stránce http://krizovatka.skaut.cz/sluzby/skautske-prodejny/. Pokud by se v budoucnu vyskytly podobné problémy s dodávkami zboží autorizovaných prodejen, informujte, prosím, Kancelář ústředí Junáka, která vám je pomůže řešit.
Josef Výprachtický – Jose
starosta Junáka